13 Mayıs 2014 Salı

EFES'İN BÜYÜLEYİCİ GÜZELLİĞİ

Efes (Yunanca: Ἔφεσος EphesosAnadolu'nun batı kıyısında, bugünkü İzmir ilinin Selçuk ilçesi sınırları içerisinde bulunan, daha sonra önemli bir Roma kenti olan antik bir Yunan kentiydi. Klasik Yunan döneminde İyonya'nın on iki şehrinden biriydi. Kuruluşu Cilalı Taş Devri MÖ 6000 yıllarına dayanır.
İzmir Efes'in tarihi açısından baktıktan sonra şimdi gelelim yorumlarıma. Efes'e girerken İş Bankasının kredi kartı varsa eğer ücretsiz giriyorsunuz eğer yoksa öğrenciyseniz 20 lira , öğrenci değilseniz 40 lira veriyorsunuz. Bence ücret çok fazla. Çünkü 4 kişilik bir aile düşünün gitmeye kalksalar 100 liradan fazla gözden çıkarmaları gerekecek. Bu güzelliğin , bu tarihi eserin ülkemizde olmasından dolayı çok şanslı olduğumuzu  ve bu ülkenin vatandaşlarına fiyatlarının daha az olması gerektiğini düşünüyorum. Neyse , girdik içeri ve Japon turistlerle karşılaştım , o kadar kibar ve yardımsever insanlar ki keşke dillerini bilsem de sohbet edebilsem diye düşündüm :) 
Efes'in içine doğru ilerledikçe hayretler içerisinde kaldım. Düşünün ki Milattan Önce yapılmış bir şehir ve hala günümüzde sağlamlığını korumakta. O taş oymaları , yapıtları , yerlerdeki taşlar insanı hayrete düşürüyor :) Eğer İzmir'e bir gün yolunuz düşerse sakın görmeden gelmeyin diyorum :)

L Sokağından Sevgilerle ...
Efruze 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder