21 Mayıs 2014 Çarşamba

EFSANEVİ ŞARKICI JOAN BAEZ



      Bu hafta size efsanevi şarkıcı Joan Baez’i tanıtmak istiyorum. Öncelikle hayatını anlatmaya girişmeden , onunla nasıl tanıştığımı anlatmak istiyorum. Tanışmak dedim ya hani , Joen ile hiç yüz yüze tanışmadık.      ( Joen diyorum çünkü her şarkısını dinlediğimde kendimi biraz daha yakın hissediyorum ona J ) Tabiî ki ben bir gün akşam ne dinlesem ne dinlesem diye aranırken Youtube’ da birden karşıma çıktı o efsanevi Donna Donna şarkısıyla .. Dinledim , dinledim ve doyamayıp bir daha dinledim .. Çok etkilenmiştim sesinden ve sonra hayat hikayesini okudum .. Şimdi de sizlere biraz da onun hayat hikayesinden bahsedeceğim.
1941 yılında Newyork Staten adasında dünyaya gelmiştir. 15 yaşında gitar çalmaya başlamış ve ilk demosunu yapmıştır. Yalnız plak şirketleri beğenmemiştir. (Muhtemelen sonradan başlarını taşlara vuracaklardır J ). Boston Üniversitesi’nde Güzel Sanatlar Bölümü’nde okudu. 1960 yıllarda artık sahnedeydi ve zenci okullarında konser vermeye başladı. Joan Baez kariyerinde 8 altın plak kazanmıştır.

    Hayatı boyunca haksızlığa karşı savaşmış , sesini durmadan duyurmaya çalışmıştır. Vietnam Savaşı’na karşı çıkanları destekleyerek başlamış daha sonra ABD ‘de ve Kanada’da konuşma gezilerine çıkmıştır.
Uluslar arası Af Örgütü’ne üye olmuş ve İnsan Hakları Komitesi’ni kurmuştur. Şimdi bu kadar insanlığı düşünen , her yerde haksızlığa karşı çıkan bir sanatçının , bir sopranonun şarkılarının kötü olması mümkün müdür ? Hangi şarkısını dinlerseniz dinleyin , her şarkının içinde yaşadıklarına dair bir parça  hissettirir biz dinleyicilerine… Belki de bu yüzden bu kadar severiz Joan’ı.
   
   Joan Baez 1988 , 1989 yılları arasında İstanbul’da ve İzmir Efes’teki festivallerde konser vermiştir. Nazım Hikmet ile birlikte Türkçe şarkı söylemiştir. Tüm bunları okuyunca Joan Baez’in Türk insanlarına ne kadar sıcak olduğu anlamamız hiçte zor olmuyor.
    
     Her sevginin karşılıklı olduğunu düşünmüşümdür. Joan ile Türk insanınınki de böyle bir ilişki.  
                                                     L Sokağından Sevgilerle...
                                                         Efruze..

1 yorum:

  1. İadeyi ziyaretim kabul olaa :) paylaşımlarınız tanıdık gelmedi bana hiç ama fikrim olmalı geliştirmeliyim değil mi kendimi elbette ki alıyorum takibe sizi heyecanla yeni paylaşımlarınızı bekliyor olacağım :) sevgiler

    YanıtlaSil