11 Mart 2014 Salı

AMY CUDDY - VÜCUT DİLİN BENLİĞİNİ ŞEKİLLENDİRİYOR

      

     
     Amy Cuddy , Amerikalı bir sosyal psikolog. Negotiation’da ve Harvard Üniversitesi’nde çalismalarini yapmaktadır. Amy Cuddy araştırmalarını cinsiyet rolü, duygular, güç, sözsüz davranışlar ve sosyal uyarıcıların hormon seviyelerindeki  etkileri üzerine yapmaktadır .
     Ben Amy Cuddy'i TEDTalk programındaki konuşmasından tanıdım. Konusu vücut dilin benliğini şekillendiriyordu ve merakla açıp izledikten sonra Amy Cuddy’i sizlere anlatmak istedim.

         Biraz da konuşmasının konusundan bahsetmek istiyorum. Vücut dilinin hayatımızda yeri çok büyüktür ve biz  bunu fark etmeyiz. Kendimizi güçlü ya da zayıf hissettiğimiz anları karşımızdakilere vücut dilimizle belli ederiz. Eğer karşımızdaki biraz da olsa bu konuyla ilgileniyorsa neler hissettiğimizi hemen anlar. İşte Amy Cuddy böyle anlarda nasıl davranmamız gerektiğini bize anlatarak bize güzel ip uçları veriyor. Örneğin ; iş görüşmesine gideceğimiz zaman genellikle heyecanlı, stresli oluruz ve bunu belli ederiz işte buna çözüm olarak size Amy Cuddy’in konuşmasını izlemenizi öneriyorum. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder